Privacyverklaring Bureau Klank

Uw privacy wordt door ons gerespecteerd. Bureau Klank streeft ernaar om uw privacy zo goed mogelijk te waarborgen en zal vertrouwelijk omgaan met de informatie die u bij ons aanlevert. Bij de verwerking van persoonsgegevens nemen wij de geldende wet- en regelgeving op het gebied van privacy in acht. In deze privacyverklaring informeren wij u over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan.

 

Categorieën persoonsgegevens                                                                                                   

Door het gebruiken van de website en de daarop beschikbare diensten laat u bepaalde gegevens bij ons achter. Dat gebeurt ook door ons in het kader van de uitvoering van de zorgovereenkomst en het daarbij behorende zorgplan. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door u worden opgegeven of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken. 

Afhankelijk van de dienst die u gebruikt, kunnen wij de volgende gegevens verzamelen:

• NAW- gegevens; • Geslacht; • E-mailadres; • Telefoonnummer • Gegevens betreffende uw gezondheid; • De naam van uw zorgverzekeraar; • De naam van uw andere zorgverleners; • Tijdstip van uw afspraak;  • Betalingsgegevens;

 

Grondslag voor gegevensverwerking                                                                                     

Wij mogen alleen rechtmatig persoonsgegevens van u verwerken als wij dat doen op basis van een juridische grondslag. Die juridische grondslag is gelegen in het ondertekenen van de zorgovereenkomst door beide partijen. Wij verwerken uw persoonsgegevens omdat dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst tussen u en ons, zoals neergelegd in artikel 6 lid 1 sub a, b en d van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

 

Doeleinden

 

gegevensverwerking                                                                                                                     

De persoonsgegevens die door ons worden verzameld, worden gebruikt voor de volgende doeleinden:

        Het aanmaken van uw dossier om een zorgplan te kunnen schrijven;

        Het opstellen van rapportages voor gemeenten en/of zorgkantoor;

        Overleg met betrokken instanties;

        Het bijhouden van uw (medisch) dossier;

        Het maken van een afspraak;

        Het uitvoeren van de begeleiding;

        Het verbeteren van onze dienstverlening;

        Het uitvoeren van overige, door u gevraagde, diensten.

 

Verstrekking van uw persoonsgegevens aan derden                                                     

Wij verstrekken uw persoonsgegevens in beginsel alleen aan derde partijen indien u daar zelf toestemming voor heeft gegeven. Gegevensverstrekking zonder uw toestemming vindt plaats indien dat noodzakelijk is om de overeenkomst tussen u en ons uit te kunnen voeren of een wettelijke verplichting ons dat voorschrijft. 

 

Bewaartermijnen                                                                                                                           

Wij zullen uw gegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk is voor de in deze privacyverklaring beschreven doeleinden, tenzij dat nodig is op grond van een wettelijke verplichting.

 

Beveiligingsmaatregelen                                                                                                               

Om uw gegevens zo goed mogelijk te beschermen hebben wij passende beveiligingsmaatregelen getroffen.  Bij Bureau Klank geldt een privacybeleid. Dit is besproken met de medewerkers. 

 

Uw rechten                                                                                                                                        

Wanneer u persoonsgegevens aan ons heeft verstrekt, heeft u verschillende rechten die u kunt uitoefenen. Zo heeft u recht op inzage, rectificatie en het wissen van uw gegevens. Ook kunt u ons verzoeken om uw gegevens aan u of een andere partij over te dragen of om de gegevensverwerking te beperken. Het staat u daarnaast vrij om bezwaar te maken tegen een verwerking van uw gegevens. U kunt bovendien uw toestemming voor de gegevensverwerking altijd intrekken. U kunt uw verzoek bij ons kenbaar maken door een e-mail te sturen aan info@bureauklank.nl

 

Klacht indienen bij de Autoriteit

 

persoonsgegevens  

Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan, dan kunt u een klacht hierover indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. De contactgegevens van de Autoriteit Persoonsgegevens vindt u hier: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelfdoen/privacyrechten/klacht-over-gebruik-persoonsgegevens

 

Wijzigingen in deze privacyverklaring                                                                                      

Wij behouden ons het recht voor om deze privacy- en cookieverklaring aan te passen. Deze wijzigingen zullen via onze praktijkwebsite bekend worden gemaakt. Wij raden u daarom aan om deze verklaring regelmatig te raadplegen, zodat u van eventuele wijzigingen op de hoogte bent.

 

Onze contactgegevens                                                                                                                   

Heeft u nog vragen of opmerkingen na het lezen van deze privacyverklaring? Dan kunt u hiervoor contact met ons opnemen via de onderstaande contactgegevens:

 

Bureau Klank       

Hans Pronk

De Koppele 557

5632 LR Eindhoven

06 207 308 47